Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 5 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!
Továbbképzés

Jótanácsok a négykerekű felvételi vizsgákhoz

2015-11-08 22:01:17

Az eddig lezajlott négykerekű (személygépkocsi, tehergépkocsi, autóbusz) vizsgákon elég sokan elvéreztek.

Pedig vezetni mindenki tud aki ide kerül, gondolhatnák.


Azonban ne felejtsük el, hogy ezen a megmérettetésen a mérce egy kicsit magasabb, mint egy hasonló kategóriás vizsgán.
Hiszen mégiscsak mindenki oktató, vagy vizsgabiztos szeretne lenni, ami valahol egyet jelent a szabálytisztelettel, a példamutatással és a kulturált közlekedéssel.
Nem véletlen, hogy sorra kerül egy ilyen vizsga is, és ahogy az elején említettem, bizony sokan ki is estek, legalábbis elsőre.

Ezzel az írásunkkal segíteni szeretnénk, hogy veled ilyen ne fordulhasson elő!


Az első és a legfontosabb:

A cikk folytatásához jelentkezz be!
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Adam 2015.11.10

Csak egy dolgot nem értek:
Ha változtak a felvételi követelmények, vagyis lehet jelentkezni friss (akár 1 napos) "C" kategóriás jogosítvánnyal is, akkor mennyire reális elvárás, hogy profi szinten kezelje az adott járművet? Itt természetesen nem a KRESZ hibákra gondolok, hiszen az teljesen természetes, hogy ebben egy szakoktató jelölt a vizsgán nem árulhat el bizonytalanságot - nem hibázhat. Ellenben, a járművezetés technikai részénél, főként egy "ismeretlen" gépjármű esetében, akinek nincs több éves gyakorlata, egyértelmű, hogy hibázni fog. (váltó kezelése, retarder, kanyarodás jobbra, kis ívben, nem padkázva, de nem is távol a szegélytől) Ennek megítélését viszont, a felvételi követelmények lebutításához kellene igazítani, esélyt adva azoknak is, akik a követelményeknek megfelelnek, de nem rendelkeznek kellő gyakorlattal.

Vincze Zoltán 2015.11.14

Érdekes a felvetés és elgondolkodtató.
Azért mert valaki a jogszabály szerint 2 évnél nem régebbi "A" vagy "C" kategóriás vezetői engedéllyel is jelentkezhet, az nem jelenti azt, hogy ezen járművek vezetésében, kezelésében lejjebb lehetne vinni az oktatótól elvárt szintet, azaz azt, hogy a jelentkező rendelkezzen a tantervi és vizsgakövetelményekben meghatározott "oktatótól elvárható magas szintű" készséggel. Egy frissen végzett szakács is jogosult arra, hogy önállóan dolgozzon a Gundel étteremben, de nem biztos, hogy van hozzá elég gyakorlata. Azt mindenki döntse el maga a jelentkezés előtt, hogy van-e elég tudása hozzá. A felvételi lényege, hogy a vizsgabiztosok ellenőrzik, hogy ezt tényleg így van-e. Természetesen gyakorlati vizsgán egy jól felkészült jelölt is elronthat valamit, de ez nem szabad hogy kedvét szegje annak, aki ezt komolyan gondolja. Javaslom a tantervi és vizsgakövetelmények tanulmányozását minden kategória tekintetében, és a gyakorlást. Ha az megvan, és a jelentkező képességei, tudása is elegendő, és kellő alázattal közelíti meg a tanulást, megmérettetést, akkor nem lesz gond.
Sok sikert kívánok!

Pető Attila 2015.11.10

A felvételin semmi olyat nem követelnek, amit egy forgalmi vizsgán ne kéne tudni. Tavaly, amikor a "kétéves szabály" még meg volt, sok olyan jelölt jött, aki jó pár éve rendelkezett jogsival, mégsem tudta a "nagy vasat" elvezetni.
Idén egyébként azt érzékeljük, hogy egyre többen járnak gyakorolni. Reméljük meg lesz az eredménye.

Új hozzászólás írása
Klubtag Számláló

0946

Legfrissebb hír
Változik a 24-es

Januártól változik a Képzési Rendelet